BKO De Mikado

De buitenschoolse kinderopvang is een gemeentelijk initiatief onder toezicht van Kind & Gezin. De kinderen worden er in een huiselijke sfeer opgevangen en begeleid door een gemotiveerd en opgeleid team van begeleiders.

De voor- en naschoolse opvang gebeurt in drie leeftijdsgroepen. De kleuters tot en met het tweede kleuterklasje spelen in het “kleuternestje” op het gelijkvloers. De kinderen van het derde kleuterklasje en het eerste leerjaar beschikken over een ruimte aan de andere kant van de benedenverdieping. Beide ruimten zijn enkel gescheiden door een grote kastenwand.

Kinderen vanaf het tweede leerjaar kunnen zich uitleven in de ruimten op de eerste verdieping.
De oudsten, de 10- tot 12-jarigen hebben de kans zich terug te trekken in de tienerruimte op de bovenverdieping.
Verder is er nog een aparte studieruimte en een rustige leesruimte waar alle kinderen vanaf het tweede leerjaar gebruik van kunnen maken.

Rond het gebouw is een ruime buitenspeelruimte voorzien. In de centrale hal is het secretariaat gelegen, waar je met al je vragen terecht kan bij de coördinator.
Elk kind is in de opvang gratis verzekerd voor lichamelijke ongevallen en burgerlijke aansprakelijkheid.
Het initiatief voor buitenschoolse kinderopvang staat in voor het vervoer van en naar school.
Voor informatie over kostprijs, betaling en inschrijving kan je terecht in het gebouw voor buitenschoolse kinderopvang (niet op het secretariaat van de A. Rodenbachschool).

BKO (Buitenschoolse kinderopvang) ‘De Mikado’
Onderwijsstraat 21, 2540 Hove